onsdag 12 november 2008

bang bang bang

Som Daniel nämnde var vi på mall of america igår, fantastiskt ställe där man kan handla allt som finns mellan himmel och jord.
Det finns ferrari-bilar, rolex klockor, gympadojor och choklad- allt som den normala medelklass människan kan behöva.
På kvällen såg jag på tv något i stil med från koja till slott fast istället för hus var det rika människors otroliga bilar som fick sig en ny look.
Alla dessa bilar som dessa rika människor har- (nån hade runt 40 stycken , och alla var i ferrari/porche-klassen, )får en att tänka efter lite på hur sned världen faktiskt är.
På en sida av världen gnälls det över att man inte har den senaste subwoofern installerad i alla bildörrar och på andra sidan världen svälts det....herregud, bara i Amerika?kanske inte, det finns nog en del skeva grejer på många ställen av världen tyvärr...
Vi var även på en nattklubb och rockade loss lite och lyssnade till en massa hippa hip hop låtar, annorlunda men en del var ganska bra och det var kul att gå på nåt annat än en rock klubb för ovanlighetens skull.
En del låtar var dock mindre bra, såsom en låt vi inte lyckats identifiera men dock idiotförklara.Refrängen gick ungefär så här:
bang bang bang shoot them hoes, shoot them hoes.... moget va.
Tänk er en hel klubb med folk dansandes och sjungandes med....bara i Amerika?
Tolka mej inte fel nu, jag är inte bitter och jag vill inte skapa nån debatt, men jag var tvungen att skriva lite om det...
En annan grej som stört mej ett bra tag och som jag verkligen tycker suger är att utanför många barer häröver finns det parkeringsplats för 20-talet bilar. Parkeringen är ofta direkt ansluten till baren och det är endast bargäster som parkerar där. Många ggr har jag sett hur folk kör dit, dricker sej hyfsat plakat och sedan kör därifrån. Varför? - kan man fråga sej och det var just vad jag gjorde , och svaren jag fick var: det är för dyrt att ta en taxi därifrån och hem då det inte går några bussar i närheten.
Och från barernas sida då? Jo, om man tar bort parkeringarna , eller nekar folk som kör dit alkohol så går man i konkurs för då slutar folk att komma.. America- fuck yeah!!!!???
Nu får det räcka med skitsnack och för att ta bort den salta smaken i munnen så avslutar jag med en limerick:
Det var en man från Ulan Bator
som brukade älska med sovande skator
men en fågel blev väckt
då skjärten blev spräckt
nu surfar han bara på datorn

Inga kommentarer: