fredag 14 november 2008

Roland McDonald.

Då var tillbaks i Kanada igen, närmare bestämt Calgary. Här är det kallare än kallast. Calgary ligger i delstaten Alberta. Här kommer en limerick om denna fina delstat.

Det var en ung man från Alberta
Som gillade att uthärda smärta
Han gillade visst
Både piskrapp och fist
Och i urinröret satt det en ärta.

Vintern kommer allt närmare och vi har redan stött på snö på den här turnén. Tydligen så har det även kommit snö i Falkenberg. Sonic-Robins mamma ringde nämligen mig igår och berättade att Robin redan fått användning för sin pulka och stjärtlapp som vi köpte till honom i Schweiz. Robins mamma mailade över den här bilden på lille glade Robin i sin pulka.


"Titta vad jag kan åka bra mamma!"


Kolla in följande scoop från Hallands-Nyheter som jag råkade hitta på tidningens nätupplaga.

Falkenbergare i McDonalds nya reklamfilm.

JOHANNESBURG. Är det inte?... Jodå, de som tycker sig känna igen en falkenbergare i McDonald's senaste reklamfilm har alldeles rätt. Visst är det väl Roland Johansson från metalbandet Sonic Syndicate.
Roland "Roll-On Johansson bor under vinterhalvåret i Sydafrika sedan knappt tre år tillbaka. I början på juni gick Roll-On en runda på stan och blev tillfrågade om han ville provfilma för en kommande reklamfilm. "Efter viss tvekan svarade jag ja och fick provdansa i en studio", berättar Roland på telefon från Sydafrika.

"Jag såg det mest som en kul upplevelse att få provfilma så jag jazzade på ganska bra. Jag visste att de redan hade filmat över 5 000 människor så jag trodde inte att jag skulle ha så stora chanser att gå vidare".

Men några dagar senare fick han ett besked att han var utvald. Reklamfilmen spelades in under fyra dagar i november i år på en lodge i den sydafrikanska bushen.

McDonald's nya reklamfilm för Happy Meal har snart premiär i Sverige. Produktionsteamet var på ett hundratal personer samt ett stort gäng lokala sminköser, garderobsdamer och liknande. Reklamfilmen kommer att visas på tv över hela världen i takt med att filmen har premiär. Premiären skedde den 7 november i USA och börjar visas i Sverige den 21:e.



Roland McDonald under reklamfilmsinspelningen.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Det var en man från Italien
"Jag ska åka till Sverige" sa han en dag
Och så fick han en handslag
Han märkte att Sverige var ett fint men konstigt land
Den svenska maten var god
Han fick blodad tand
Det var bara en grej han inte förstod
Varför hade man alltid pasta med ketchup på bord?
Det gör man aldrig i Italien
Sa han till sig själv
Och så seglade han med Paddan
I Göta älv.

Caneloni sa...

Va i helvete va d där!? Haha.